Bir şehrimiz 42 dereceyle kavruluyor! Termometreler fırladı

Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta artan hava sıcaklıkları günlük yaşamı da etkiledi. Türkiye’nin en sıcak illerinden biri olan Şanlıurfa’da, Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan termometreler 42 dereceyi ölçtü. Güneşin etkisinden korunmak isteyen vatandaşların parklardaki ağaç gölgelerini tercih ettiği, bazılarının ise şemsiye kullanarak dışarı çıktığı görüldü. Yüksek sıcaklıkların etkisiyle kent merkezindeki işlek cadde ve sokaklarda insan yoğunluğu azaldı. Hava sıcaklığının 37 dereceye ulaştığı Kahramanmaraş’ta da benzer durumlar gözlendi. Serinlemek isteyen vatandaşlar gün içinde park ve bahçelerdeki gölgelik alanlarda veya kapalı alışveriş merkezlerinde vakit geçirmeyi tercih etti. Sıcak hava nedeniyle kentin normal şartlarda kalabalık olan noktalarından Alparslan Türkeş Bulvarı ve Milli İrade Meydanı’nda sakinlik yaşandığı…

Hafta sonuna dikkat! Aşırı sıcak hava geliyor

Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün (MGM) son değerlendirmelerine göre Avrupa’da günlük yaşamı sekteye uğratan aşırı sıcak hava Türkiye’yi de etkileyecek. Bugün genellikle mevsim normallerinin 1-3 derece üzerinde seyretmesi beklenen hava sıcaklığının hafta sonundan itibaren kademeli olarak artacağı tahmin ediliyor. NTV Meteoroloji Editörü Dilek Çalışkan, özellikle Marmara ve Ege’de rüzgarın sert eseceğini, güneşin kavuracağını söyledi. Çalışkan “Çanakkale, Balıkesir, İzmir – Foça hattında orman yangını riskini artıracak. Cuma, cumartesi, pazar günleri poyrazın kuvvetli esmesi hafta sonu orman yangını riskini artırıyor.” dedi. Yurt genelinde sıcaklıklar ortalama 5 derece yükselecek. İstanbul’da 29-30 derece bandında seyreden hava sıcaklığı salı günü 34’e çıkacak. Aydın 40 dereceleri geçecek. Sıcaklıkların…