Eylem Kaftan’ın Yönetmenliğini Üstlendiği “Fısıldayan Duvarlar” Belgeseli: Burhan Doğançay’ın Sanat Yolculuğu
Eylem Kaftan’ın yönetmenliğini üstlendiği “Fısıldayan Duvarlar” belgeseli, 1960’ların başında New York’ta başlayan Burhan Doğançay’ın sanat yolculuğunu merkeze koyarak usta ressamın hayatını anlatıyor.
Doğançay’ın kolaj tekniğinin sinema diline yansıtıldığı belgesel, genç Türk sanatçının yabancı ülkede tanınma çabasından dünyanın önde gelen ressamlarından biri haline gelme yolculuğunu konu ediniyor.
İstanbul Modern’de yapılan galayla ilk gösterimi gerçekleştirilen belgesel, “44. İstanbul Uluslararası Film Festivali” belgesel kuşağı bölümünde dünya prömiyerini gerçekleştirdi.
Belgesel, 1960’lardan 2000’lere toplumsal değişimin Doğançay’ın resimleriyle nasıl ifade edildiğini ve sanatçının 114 ülkede çektiği fotoğraflarının ilk defa izleyiciyle buluşmasını konu alıyor.
Philipp Pfeiffer’ın görüntü yönetmenliğini üstlendiği “Fısıldayan Duvarlar” belgeselinin özgün müzikleri ise Redd grubunun solisti ünlü müzisyen Doğan Duru imzasını taşıyor.
“Burhan Doğançay’ın Stüdyo Olarak Kullandığı Dairesinde, Çeşitli Müzelerde Çekimler Yaptık”
Eylem Kaftan, belgeselin başkarakteri olarak öne çıkan sanatçının mirasını ölümsüzleştirmeye adanmış hayat arkadaşı Angela Doğançay ile sanatçının hayatını ve yolculuğunu anlatıyor.
“Ben belgesel bile olsa sete girmeden önce çok detaylı senaryolar yazarım. Bunun için birkaç aylık çok yoğun araştırma ve yazma sürecim vardır…”
“Karşımda Olağanüstü Sanatçı Vardı”
Kaftan, belgeseldeki idolünün fotoğrafçı ve sinemacı Agnes Varda olduğunu belirterek, onun eserlerinden ilham aldığını ve orijinal bir belgesel yaratmaya çalıştığını dile getirdi.
Doğançay’ın sanatında sokaklardan ve duvarlardan topladığı malzemelerle yeni eserler oluşturduğunu aktaran Kaftan, belgeselde bu malzemelerin nasıl kullanıldığını detaylı bir şekilde aktarıyor.
Belgeselin eylül ayında İspanya’da Imagine India Festivali’nde gösterileceğini ve “En İyi Belgesel” kategorisinde aday gösterileceğini ifade eden Kaftan, projeleri hakkında da bilgi verdi.
Kadın hikayeleri ve doğa-insan çatışması gibi konuları merkeze aldığını söyleyen Kaftan, felsefi temalara ve sosyolojik alt metinlere sahip filmler yapmaya odaklandığını belirtti.